bedrijfsleven

BEDRIJFSLEVEN EN DIENSTVERLENENDE INSTELLINGEN

Dagelijks worden medewerkers van gemeenten, woningstichtingen, deurwaarders, parkeerwacht, stadswacht, personeel van het openbaar vervoer en winkels geconfronteerd met ongewenst gedrag, verbale en fysieke agressie. Klanten zijn ongeduldig, worden naar hun idee niet goed of snel genoeg geholpen, raken gefrustreerd. De agressie kan variëren van uitschelden tot ernstige bedreigingen en intimidatie. In vele situaties is de klant koning maar in hoeverre geeft dat de klant recht om zo op ons te reageren. Natuurlijk willen we de beste service verlenen die mogelijk is, willen klantvriendelijk zijn. Het ongewenste gedrag of de verbale, fysieke agressie maakt dit erg moeilijk voor de medewerkers. Hoe gaan we om met dit gedrag, wat zijn de richtlijnen, hoe kunnen we dit gedrag voorkomen en wat zijn onze plichten maar ook onze rechten.

Locaties waar trainingen en coaching verzorgd zijn:

Fryske MArren
LogoSmallingerland
NVWA
Veiligheidsregio Fryslan